Virale w marketingu wirusowym

0
39
Virale w marketingu wirusowym

Marketing wirusowy jest coraz popularniejszą metodą, służącą do promocji danej firmy, budowaniu skojarzeń z nią związanych i przekazywaniu informacji na temat przedsiębiorstwa. Istnieje wiele form takiego rodzaju marketingu, jedną z nich jest viral.

Czym są virale w marketingu wirusowym?

Virale to nic innego jak krótkie filmiki, które są na tyle ciekawe i intrygujące, że osoby, które go obejrzały, dzielą się nim dalej. Materiał video jest więc wysyłany w wiadomościach prywatnych lub udostępniany na osi czasu w social mediach. Filmik dociera w krótkim czasie do szerokiego grona odbiorców – można porównać go do wirusa, który zaraża w szybkim tempie wszystkich, którzy znajdują się w jego otoczeniu.

Czy wszystkie filmiki odnoszą sukces?

Stworzenie interesującego viralu – wbrew pozorom – jest pracochłonne i musi być bardzo dobrze przemyślane. Wymaga też dużo odwagi i kreatywności od osoby, która podejmuje się tego zadania. Warto zaznaczyć, że jeśli virale są tworzone na potrzeby konkretnego przedsiębiorstwa, to osoba, która się tym zajmuje, powinna doskonale znać potrzeby klientów oraz potrafić scharakteryzować rynek danej branży.

Jakie są główne zalety virali w marketingu wirusowym?

Przede wszystkim virale to doskonała forma promocji, która nie budzi niechęci klientów, a wręcz przeciwnie, zatrzymuje uwagę. Oczywiście ta, jak i każda inna forma promocji, wymaga nakładów finansowych, jednak zysk może być zdecydowanie większy. Badania dowodzą (według raportu Wave), że osoby, które decydują się na udostępnienie jakiejś treści na swoim prywatnym profilu, czują się z nią emocjonalnie związani. Uzyskanie takiego efektu może w przyszłości przekładać się na decyzje zakupowe konsumentów.

Zatem najważniejszą zasadą w marketingu wirusowym jest poznanie potrzeb i wartości potencjalnych klientów, a następnie stworzenie materiału, z którym częściowo będą się utożsamiać. Dzięki temu, że treść będzie tożsama ze zdaniem odbiorcy, marka będzie miała idealne warunki, aby przekonać do swoich produktów i usług inne osoby i stworzyć bazę nowych klientów.

[Głosów:0    Średnia:0/5]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here