Automatyzacja w różnych rodzajach ramp przeładunkowych

Rampy załadunkowe to od strony logistycznej łącznik pomiędzy dostawcą ładunku, a jego odbiorcą. W zależności od przyjętej konstrukcji mogą one być funkcjonalnym rozwiązaniem o znacznej przepustowości lub tzw. wąskim gardłem, ograniczającym możliwości przeładunkowe magazynu.

Automatyczne i ręczne rampy przeładunkowe – co warto wiedzieć?

Co do zasady, w centrach logistycznych, magazynach i halach mamy do czynienia z dwoma rodzajami ramp przeładunkowych: ręcznymi (mechanicznymi) i automatycznymi. Te pierwsze są zazwyczaj montowane ręcznie poprzez zespół pracowników. Czasem wyposaża się je w skomplikowane układy mechaniczne, które dzięki systemowi dźwigni i przekładni mogą być właściwie usytuowane przez wyłącznie jednego pracownika.

W systemach automatycznych mamy do czynienia z innymi rozwiązaniami. Tutaj rampy przeładunkowe wyposażone są w specjalne układy hydrauliczne, w których pompa tłoczy czynnik roboczy w taki sposób, aby zmienić położenie odpowiednio dobranych siłowników. Dzięki temu sterowanie rampą odbywa się tak naprawdę z pomocą dwóch przycisków roboczych, tudzież niewielkiego panelu sterującego.

Rodzaje ramp a optymalizacja procesu przeładunkowego

To, jakie rodzaje ramp przeładunkowych zainstalowane są w wybranej hali, magazynie bądź innym obiekcie, ma wpływ przede wszystkim na przepustowość i zdolność do obsługi wielu dostaw lub wysyłek. Rampy automatyczne są pod tym względem bezkonkurencyjne i to nawet wtedy, jeśli uwzględnimy wyższą awaryjność precyzyjnych systemów sterowania w porównaniu do układów mechanicznych. Dlaczego?

  • Rampa automatyczna działa dzięki naciśnięciu określonego przycisku. Operator nie musi zatem montować lub ręcznie podnosić platformy załadunkowej. Wręcz przeciwnie – cały proces odbywa się z wykorzystaniem specjalnego mechanizmu, którego obsługa generuje niewielkie koszty.
  • Obsługa rampy automatycznej nie wymaga tak dużej obsady. Do sterowania jej położeniem wystarczy jedna osoba, która nie wykonuje ciężkiej pracy fizycznej. W przypadku montażu systemu ręcznego konieczne jest najczęściej zaangażowanie dwóch pracowników.

Poza tym systemy automatyczne firmy Kobex zostały zaprojektowane tak, aby stworzyć jednolitą nawierzchnię podczas przeładunku (wraz z podłożem naczepy). Dzięki temu transport ładunku może odbywać się nawet za pomocą ręcznych paleciaków i innych prostych urządzeń do rozwożenia znajdujących się najczęściej na paletach towarów.

Reasumując, systemy automatycznie działają efektywniej i zapewniają znacznie większą przepustowość.

[Głosów:0    Średnia:0/5]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here