Polskie superfoods – co warto jeść?

0
112
superfoods - co to takiego?

Superfoods to superżywność, która odznacza się wysoką wartością odżywczą. Jest naturalnego pochodzenie oraz jej regularne spożywanie wywołuje korzystne efekty zdrowotne. Popularnymi superproduktami są: nasiona goji, komosa ryżowa, nasiona chia, czy orzechy pekan. Czy jesteśmy w stanie zastąpić je, polskimi produktami?

Siemię lniane, alternatywa dla nasion chia

Siemię lniane podobnie jak nasiona chia, są bogate w lignany, które zmniejszają poziom „złego” cholesterolu LDL, do tego są w stanie obniżyć poziom glukozy we krwi oraz ochronić nas przed osteoporozą. Tak na dobrą sprawę, siemię lniane ma 3 razy więcej lignanów, niż nasiona chia. A do tego niższą cenę.

Orzechy włoskie, alternatywa dla orzechów pekan

Bez znaczenia jaki rodzaj, każdy orzech jest zdrowy. Jednak orzechy włoskie są wyjątkowe. Co je wyróżnia od orzechów pekan? Są niskokaloryczne, posiadają więcej białka oraz mniej tłuszczu. Do tego mają więcej witamin i minerałów. Cena ich również jest niższa i to o połowę.

Żurawina, alternatywa dla jagód goji

Żurawina jest znakomitym zamiennikiem jagód goji. Jest bogata w witaminę C oraz przeciwutleniacze. Spożywając żurawinę uchronimy się przed chorobami serca oraz obniżymy poziom złego cholesterolu i cukru. Jak widać ma liczne, właściwości a również jest tańsza od słynnych jagód goji.

Przeczytaj też: http://www.miejscedobrejenergii.pl/jak-dbac-o-skore-po-50-roku-zycia/

Kasza gryczana, alternatywa dla komosy ryżowej

Kasza gryczana jest bogata w fosfor oraz magnez, podobnie jak komosa ryżowa. Mimo, że oba te produkty mają podobne właściwości, kasza gryczana wygrywa, ponieważ jest mniej kaloryczna oraz dostarcza 3 razy mniej tłuszczu. Różnica w cenie też jest znaczna.

Kapusta, alternatywa dla jarmużu

Polska kapusta ma wiele korzyści zdrowotnych, są to między innymi: leczenie chorób stawów, zapobieganie anemii oraz podnoszenie odporności. Kolejną jej zaletą, jest znikoma wartość kaloryczna. W porównaniu z jarmużem kapusta włoska zawiera więcej magnezu, fosforu oraz potasu. Jest też tańsza.

Miód spadziowy, alternatywa dla miodu manuka

Miód spadziowy, podobnie jak miód manuka wykazuje działanie antyseptyczne oraz przeciwzapalne. Do tego wspomaga układ krwionośny i zapobiegają chorobom serca. Jest również nieoceniony w przypadku groźniejszych chorób na przykład zapalenie płuc.

Źródło: https://domnienachwilke.pl/

[Głosów:0    Średnia:0/5]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here