W prowadzeniu działalności gospodarczej nie można zapomnieć o jej reklamie. Choć obecnie marketing przenosi się w znacznej części do internetu, wciąż dużą rolę odgrywają środki wykorzystywane stacjonarnie. Są to m.in. różne systemy wystawiennicze, w tym ścianki targowe. Do czego konkretnie się przydają?
Ścianki targowe na konferencjach i eventach
Podstawowe przeznaczenie systemów wystawienniczych, również tych w postaci ścianek tekstylnych, to budowa stoisk na targach i innych eventach branżowych. Taka duża, rzucająca się w oczy konstrukcja pozwala z daleka dostrzec nazwę marki. Nawet osoby, które nie zatrzymają się przy danym stoisku, zapewne ją przeczytają, a być może też zapamiętają. Ścianki targowe pozwalają też wydzielić na wielkiej hali przestrzeń dla siebie.
Systemy wystawiennicze jako reklama
Ścianki targowe to nie tylko systemy wystawiennicze stosowane na konferencjach. Mogą zostać ustawione również w formie stałej instalacji np. w kinie czy centrum handlowym. Pełnią wtedy podobną funkcję do baneru reklamowego. Co więcej, stanowią znakomite tło do zdjęć. W razie potrzeby ściankę można łatwo zdemontować i zmienić na inną. Ten rodzaj reklamy nigdy nie pozostaje niezauważony, a jego skuteczność jest bardzo wysoka. Z takich ścianek korzystają też czasem zespoły muzyczne na weselach.
Ścianki targowe jako dekoracja
Ścianki bywają również montowane w biurach. Są wtedy swoistym elementem dekoracyjnym i stałą częścią aranżacji wystroju wnętrza. Przy okazji pełni funkcję reklamową wobec odwiedzających siedzibę klientów i kontrahentów biznesowych. Co ważne, grafika na ściance wcale nie musi być prostym przedstawieniem logo firmy. Można również umieścić na niej kompozycję artystyczne, pejzaże czy też nawiązania do aktualnych pór roku, czy zbliżających się świąt. Z takich ścianek z grafiką wielkoformatową korzystają również studia fotograficzne, używając ich jako tło do sesji.
Ścianki targowe podczas wykładów i webinarów
Systemy wystawiennicze obecne są również na wszelkich panelach dyskusyjnych, czy też podczas przemówień i szkoleń. Mogą być ustawione pod mównicą albo zamontowane w tle. Informują wtedy bez wątpliwości, z jakiej organizacji pochodzi dana osoba. Co więcej, ścianki targowej również można użyć jako elementu marketingu internetowego! Mogą być również tłem w czasie prowadzenia webinaru. Takie rozwiązanie stało się popularne w czasie pandemii, gdy organizacja wielu wydarzeń biznesowych została zawieszona. Ścianki targowe to więc nie tylko systemy wystawiennicze używane jako reklama. Ich zastosowań może być znacznie więcej, a być może wkrótce usłyszymy o kolejnym.