Aktywność fizyczna w ciąży

0
207

Ciąża to niesamowity czas, podczas którego kobieta musi szczególnie zadbać o siebie, tym samym wpływając pozytywnie na rozwój nadchodzącego dziecka. Wiele przyszłych mam posiada obawy związane z wykonywaniem ćwiczeń w tym okresie, bojąc się, że zaszkodzą maluszkowi. Okazuje się, że jest to jednak błędne założenie, gdyż w rzeczywistości może być zupełnie odwrotnie – aktywność fizyczna w ciąży niesie ze sobą wiele korzyści zarówno dla matki, jak i dziecka. Przekonasz się o tym w dalszej części artykułu i podczas lektury opracowań ze strony http://www.forummalzenstwairodziny.pl/.

Konsultacja lekarska

Na początku ciąży należy skonsultować się z lekarzem, wykonać odpowiednie badania i stosować się do zaleceń ginekologa. Jeżeli ciąża jest niepowikłana, nie powinny wystąpić przeciwwskazania do wykonywania ćwiczeń. Również za każdym razem, kiedy w trakcie ciąży pojawią się nieprawidłowości, jak krawienia, nietypowe bóle czy inne niepewne objawy – należy niezwłocznie przerwać wykonywanie ćwiczeń i zasięgnąć porady lekarskiej.

Odpowiednia aktywność fizyczna w ciąży

Jeżeli kobieta przed ciążą była aktywna fizycznie – doskonale! Może wtedy kontynuować swoje treningi, należy natomiast zmniejszyć ich intenstywność. Jeśli przyszła mama dotychczas nie uprawiała sportów, w ciąży może to zmienić, a wręcz stan bezczynności i brak ruchu może być szkodliwy dla zdrowia jej i płodu. Należy unikać ćwiczeń niosących za sobą ryzyko urazu, upadku – m.in. sportów ekstremalnych, sztuk walki, podnoszenia ciężarów czy ćwiczeń obciążających mięśnie brzucha. Odpowiednie będą spacery, pływanie, aerobik, jazda na rowerze stacjonarnym. Więcej informacji o ćwiczeniach znajdziesz na http://www.fitnesi.pl/.

Korzyści ćwiczeń w trakcie ciąży

Aktywność fizyczna zwiększa przepływ krwi przez macicę i łożysko, zapewniając odpowiedni transport substancji odżywczych, co pozytywnie wpływa na rozwój dziecka. Poprawia wydolność układu oddechowego, co pomoże w wykonaniu wysiłku podczas porodu, a także może również skrócić czas jego trwania. Zapobiega otyłości, chorobom układu krążenia, poprawia kondycję skóry i zapobiega rozstępom, wzmacnia mięśnie pleców, dzięki czemu przyszła mama łatwiej znosi ciążę, a także  szybciej dojdzie do formy po niej.

[Głosów:0    Średnia:0/5]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here